merelakanmu dari ingatan

kepada tuan pemilik mata sipit yang aku temui semalam

tuan…tidakkah kau merelakan aku untuk tidak mengingatmu?

atau aku yang tidak rela untuk melepasmu begitu saja?

taukah kau tuan..

pertemuan kita semalam benarbenar membuatku gila

pertemuan kita semalam sungguh begitu aku hindari

kau yang aku kenal begitu singkat

kau yang aku kenal sebagai mimpi dalam hidupku

telah jauh tersimpan dalam ingatan

dan semakin kuat aku melupakanmu

semakin dalam kau masuk dalam setiap desiran hati

tapi tuan…

aku ingin segera melupakanmu

menggantimu dengan orang yang benarbenar tulus memilikiku

yang tidak meninggalkanku saat aku dalam keadaan seburuknya aku

jadi tuan..

kau harus hilang.

kau tak boleh datang dimalam ku.

kau tak boleh tersenyum manis seperti senyummu dulu saat menyambut kedatanganku.

Tinggalkan komentar